Ένας τροβαδούρος βορειοδυτικά του Ρίο Πέκος με ελάχιστα αποθέματα τροφής , αντοχής , ανοχής και με ξεκούρδιστη την σολ

Κυριακή, 20 Ιανουαρίου 2013

Το Πάχτο



Μια φορά και έναν καιρό ζούσε σε ένα ορεινό χωριό ένας πολύ πλούσιος  άρχοντας με χιλιάδες ρίζες ελιές στην ιδιοκτησία του.

Όλα πήγαιναν καλά στην κοινωνία του ορεινού χωριού .

Ο άρχοντας στεκόταν όρθιος μπροστά στο παράθυρο του και αγνάντευε τα κτήματα του.
Τα μπουλούκια των γυναικών μάζευαν τις ελιές.
Ο χωροφύλακας  έκανε την καθιερωμένη  και βαρετή του περιπολία.
Ο  δικαστής  εκδίκαζε συνηθισμένες μικρό υποθέσεις.
Οι Πρετεντέρηδες  κουτσομπόλευαν στα καφενεία  πικάντικα  και φαιδρά θέματα.
Το «Κόμμα των φτωχών» διακήρυττε την έλευση της Δευτέρας  Παρουσίας.

Όλα πήγαιναν καλά στην μικρή κοινωνία τους ορεινού μας χωριού , ώσπου ήρθε να μείνει ένας σπουδαίος  επαναστάτης που έλειπε χρόνια στα ξένα και  τα μάτια του είχανε δει πολλά . Ακόμα περισσότερα, όμως,  είχανε ακούσει τα αυτιά του.
Οι χωριανοί του πρότειναν να γίνει Δήμαρχος μιας και ήταν πολύ μορφωμένος και πολύ δίκαιος.
Ο  «Κύριος Σπύρος» ήθελε να ξεκουραστεί αλλά ,πάλι,  σκεφτόταν ότι  για να φτάσεις  στο ξημέρωμα  ο μόνος δρόμος είναι η νύχτα.
Έτσι λοιπόν έβαλε υποψηφιότητα και εκλέχτηκε Δήμαρχος.

Επί των ημερών του έγιναν σπουδαία πράγματα στο χωριό.
Έφτιαξε παιδικό σταθμό για να αφήνουν οι γυναίκες τα παιδιά τους όταν πηγαίνουν για στις ελιές, σε μια εποχή που κανένας , ούτε καν στην πόλη,  δεν  ήξερε τι είναι αυτό το πράγμα.
Έφερε μόνιμο γιατρό που  ήταν  πολυτέλεια ακόμα και για τους κατοίκους της πόλης.
Οργάνωσε συσσίτιο στο σχολείο  με έξοδα της κοινότητας.
Έκανε σπουδαίες πολιτιστικές εκδηλώσεις .

Ο Άρχοντας κοίταγε ανήσυχος πίσω από τις κουρτίνες του παραθύρου του. Όσο ο κύριος  Σπύρος μάθαινε τους χωριάτες να μοιράζονται την φτώχεια ήταν απλώς ενοχλητικός και ίσως , εν δυνάμει, επικίνδυνος.

Ώσπου μια μέρα το Δημαρχείο  ανακοίνωσε μια σημαντική απόφαση . «Όσοι είχαν κάτω από εκατό ρίζες ελιές θα απαλλάσσονταν από την δημοτική φορολογία. Όσοι είχαν μέχρι χίλιες θα συνέχιζαν να πληρώνουν τον ίδιο φόρο  και όσοι είχαν πάνω από χίλιες ρίζες ελιές θα πλήρωναν  διπλάσιο φόρο».
Οι σύντροφοι του Δημάρχου έπεισαν επίσης τα μπουλούκια των γυναικών να ζητήσουν μεγαλύτερη αμοιβή από τον άρχοντα  για το μάζεμα της ελιάς.
Το σπουδαιότερο όμως  ήταν που έπεισε όσους έπαιρναν «πάχτο»  τις ελιές του άρχοντα να ζητήσουν το μισό λάδι  από κάθε σοδειά.

Ο Κύριος Σπύρος  δοκίμασε να περάσει την αόρατη κόκκινη γραμμή γύρω από τον άρχοντα.
Δεν του αρκούσε το μοίρασμα της φτώχειας  και ξεκίνησε να μοιράσει τον πλούτο.

Και ενώ όλα πήγαιναν καλά στην μικρή κοινωνία του ορεινού χωριού, ο άρχοντας σήμανε συναγερμό.

Οι Πρετεντέρηδες άρχισαν να διαδίδουν ψέματα και συκοφαντίες στα καφενεία.
Ο Χωροφύλακας άρχισε νευρικές περιπολίες  και συλλήψεις υπόπτων.
Το στρατιωτικό φυλάκιο «ετέθει σε επιφυλακή  για την περίπτωση πιθανής εισβολής  αιμοβόρων εχθρών» .
Ο Δικαστής ανέλαβε να βγάλει  «αντισυνταγματικές» τις αποφάσεις του Δημάρχου.
Ακόμα και το «Κόμμα των φτωχών» ,  μικροαστό τυχοδιώκτη  τον ανέβαζε , αντεπαναστάτη ρεβιζιονιστή τον κατέβαζε.

Μετά από την περίοδο των διώξεων επανήρθε η κανονικότητα.
Ο άρχοντας στεκόταν πάλι όρθιος μπροστά στο παράθυρο του και αγνάντευε τα κτήματα του.
Τα μπουλούκια των γυναικών μάζευαν πάλι τις ελιές.
Ο χωροφύλακας  έκανε πάλι την καθιερωμένη  και βαρετή του περιπολία.
Ο  δικαστής  εκδίκαζε πάλι τις συνηθισμένες μικρό υποθέσεις.
Οι Πρετεντέρηδες  κουτσομπόλευαν ξανά στα καφενεία  πικάντικα  και φαιδρά θέματα  και
το «Κόμμα των φτωχών» συνέχιζε να διακηρύττει  την έλευση της Δευτέρας  Παρουσίας.

Πέρασαν τα χρόνια  και η ύπαρξη της αόρατης κόκκινης γραμμής γύρω από το αρχοντικό παρέμενε για όλους ένα επτασφράγιστο μυστικό.

Πέθανε ο κύριος Σπύρος και πήγα και εγώ στην κηδεία του .

Έριξα λίγο χώμα στον τάφο παρόλο που πάντοτε σιχαινόμουνα να πιάνω τα χώματα των νεκροταφείων.

Με πέρασε  και από τον κώλο του βελονιού ο κομματικός επίτροπος του «Κόμματος των φτωχών» :   «Τι δουλειά έχεις εσύ στην κηδεία αυτού του αναρχοτροτσκιστικού αποβράσματος;».


Ω!

Αυτά που λες φίλε!

Για να  φτάσεις στο ξημέρωμα ο μόνος δρόμος είναι η νύχτα.

17 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μια απορία.
Μετα την κήρυξη του συναγερμού από τον Άρχοντα, ο κύριος Σπύρος έχασε την Δημαρχία ή αν όχι τι έπραξε ?

και ένα ηθικό δίδαγμα.
Μακρυά από "το κόμμα των φτωχών" που συμπλέει με τον χωροφύλακα, το στρατιωτικό φυλάκιο, τον άρχοντα και τους Πρετεντέρηδες.
Εύγε !

TALIBAN

akrat είπε...

καλησπέρα

ωραίο και σωστό

Σταμάτης Κυριάκης είπε...

Χαιρετώ αδέλφια!

Ανώνυμος είπε...

το κομμα των φτωχων αγωνιζεται για να μην υπαρχουν αρχοντες ,το κομμα των φτωχων ειναι παντα στη πρωτη γραμμη του αγωνα που αγωνιστηκε ο δημαρχος σπυρος στη περιοδο της κατοχης οταν τα παιδια απο των κομμα των φτωχων οπως ειρωνικα το αποκαλεις στηνοταν στον τοιχο?

Ανώνυμος είπε...

το κομμα των φτωχων αγωνιζεται για να μην υπαρχουν αρχοντες ,το κομμα των φτωχων ειναι παντα στη πρωτη γραμμη του αγωνα που αγωνιστηκε ο δημαρχος σπυρος στη περιοδο της κατοχης οταν τα παιδια απο των κομμα των φτωχων οπως ειρωνικα το αποκαλεις στηνοταν στον τοιχο?

Ανώνυμος είπε...

Καλά τα λες Σταμάτη, αλλά...

Γιατί μισό (0.5) λάδι παρακαλώ? Γιατί όχι 0.567, γιατί 0.781, γιατί όχι 0.81216161618346171?

Υπάρχει μαγικός αριθμός που λέει το μισό λάδι είναι το ΔΙΚΑΙΟ? Νομίζω το ΔΙΚΑΙΟ είναι όσο χρειάζεται ο καθένας και τα παιδιά του για να ζήσουν.

Και αν δεχτεί να σου δώσει το μισό λάδι ο Αρχοντας, μήπως σε ενσωματώνει και σένα στο σύστημα, και με την υπογραφή σου ώστε αύριο να'ρθει να σου πάρει και το λάδι και το κιούπι?

Μην ξεχνάς οτι υπάρχει και η μακροχρόνια επένδυση για τον Καπιταλιστή, θα χάσει τώρα το μισό λάδι μα θα αρπάξει σε 20 χρόνια το ΟΛΟΝ συν τις σκελέες μας (τα μακρινά, κοντά εγινήκαν λένε στο χωριό μου).

Μα μιά στιγμή, το μισό λάδι δεν μας το δώσανε από το 1960? Δεν πληρωνώσουν οχτάωρο συν 1.5 ή 2 φορές υπερωρία Κυριακές? Δεν έπαιρνες επιδόματα?
Αδειες, ΑΤΑ (ποιός θυμάται τώρα αυτά), παιδικές κατασκηνώσεις, κοινωνικές ασφαλίσεις ?
Τώρα ? Που είναι αυτά ?

Να σου πώ που είναι, ο Αρχοντας τα πήρε πίσω μάτια μου. Και μάλιστα με την σύμφωνη γνώμη και των φοβισμένων "Παχτάδων" που τώρα είναι η σειρά τους να κάνουν και αυτοί (οι τεμπέληδες της Ευρώπης) μια παραχώρηση για να μην χρεωκοπήσει το χωριό. Είναι πατριωτικό τους καθήκον!

Τα'χεις ξανακούσει αυτά ε?

Σ'αγαπώ για αυτά που ιστορείς αλλά διαφωνώ κάθετα με αυτό εδώ (και αυτό με το κόμμα των φτωχών είναι χτύπημα κάτω από την μέση).
Είναι η ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής που είνα το σημαντικό και όχι η φιλανθρωπία του κάθε Αρχοντα.

ΑΧΠ (http://topronomiotouftwxou.wordpress.com)

Σταμάτης Κυριάκης είπε...

Ανώνυμε
Συμφωνώ με όλα όσα έγραψες.
Και εγώ αυτά λέω.

Ανώνυμος είπε...

Θα μείνω με την απορία...
Μετα την κήρυξη του συναγερμού από τον Άρχοντα, ο κύριος Σπύρος έχασε την Δημαρχία ή αν όχι τι έπραξε ?

(ο πρώτος "Ανώνυμος")

TALIBAN

Σταμάτης Κυριάκης είπε...

Για να μην μείνεις με την απορία αγαπητέ, μετά την επίθεση με όλα τα μέσα που δέχτηκε το πείραμα του Στίνα, έγιναν αρκετές διαδηλώσεις στα δικαστήρια και πεζοπορίες των κατοίκων .

Προφανώς δεν γινόταν να γίνει η επανάσταση από τους κατοίκους ενός χωριού. Ήταν όμως σημαντικό ότι κάθε τέτοια προσπάθεια διδάσκει και εξυψώνει.

Ναί το πείραμα του Άγη Στίνα δεν έφερε τον σοσιαλισμό στην Γ ή αλλά το δικό μας πείραμα πέτυχε;

Το ένα ζήτημα που βάζω δεν είναι αν διαφωνούμε η συμφωνούμε με τον άλλον αλλά ποιος είναι ο πολιτισμός ενός χώρου που αναφέρεται σε μια αταξική και μη αρχούμενη κοινωνία.

Το δεύτερο ζήτημα που βάζω έχει σχέση με τις μεταρυθμιστικές- διαχειριστικές αυταπάτες ενός μεγάλου τμήματος του λαού και ενός σημαντικού κομματιού της αριστεράς σήμερα.

Αυτό το δεύτερο με απασχολούσε περισσότερο όταν έγραψα αυτά που έγραψα.

Αυτό όμως δεν σε απασχόλησε.

Ανώνυμος είπε...

το τι εκανε ο στινας στην κατοχη δεν μας ειπες?

Σταμάτης Κυριάκης είπε...

Οι ελάχιστοι Τροτσκιστές στην κατοχή είχαν διαφορετική άποψη από το ΚΚΕ, είναι γνωστό. Αυτός ήταν λόγος για να υποστούν τέτοιους διωγμούς και δολοφονικές επιθέσεις από την ΟΠΛΑ;

Ανώνυμος είπε...

@ il trovatore

από πουθενα δεν τεκμαίρεται από την ανάρτηση σου πως αναφερόσουν σε πραγματική ιστορία,πόσο μάλλον με κεντρικό ήρωα τον Άγι Στίνα.
Περισσότερο γίνεται κατανοητή σαν παραβολή με κύριο στόχο την απαξία του "κόμματος των φτωχών" (βλέπε ΚΚΕ) με την χρήση του εφευρήματος περί "Δευτέρας Παρουσίας" δηλαδή γελιοποίηση του αγώνα για Σοσιαλισμό/Κομμουνισμό, σε αντιδιαστολή με τις προβαλλόμενες σαν μόνες θετικές μεταρυθμιστικές προσπάθειες του "κυρίου Σπύρου".
Οι μουζίκοι παρεπειμπτόντως αναφέρονται και πουθενά μα πουθενά, πρίν ή μετά την ρήξη "Άρχοντα" και "κυρίου Σπύρου", δεν εμφανίζονται ούτε σαν τριταγωνιστές.
Όσο δε γι' αυτούς που πρότειναν την υποψηφιότητα ποιοί ήταν ?
Άνθρωποι της "καλής κοινωνίας" του χωριού ή άνθρωποι της φτωχολογιάς ?
Ούτε γι' αυτό έχουμε από την ανάρτηση καμμία ένδειξη.

Κατά συνέπεια πως να ενδιαφερθώ για τις αυταπάτες ή μη κάποιων που καν δεν σκιαγραφούνται ?
Και πώς αντίθετα να μην ενδιαφερθώ για την στοχοποίηση του "κόμματος των φτωχών" και μάλιστα με την χρήση του απαξιωτικού ΣΥΡΙΖΑικής προέλευσης χαρακτηρισμού ?

TALIBAN

herrk είπε...

ωστε και Συριζαιος, Τροβατορε !

Σταμάτης Κυριάκης είπε...

Άστα χερκάπα!

Ανώνυμος είπε...

μετά τήν απελευθέρωση βγήκε από τήν κρυψώνα του ο "επαναστατης" στινας για να συκοφαντησει το ΕΑΜ ,ΕΛΛΑΣ,ΟΠΛΑ οπωςτο εκανε το αστικο κρατος και οι συνεργατες των γερμανων,οπως συνεχιζουν και σημερα τα διάφορα φασιστοειδη . ο πατερας μου που ηταν στο ΕΑΜ ,εκανε 3 χρονια στο κολαστηριο της μακρονησου και δεν συμβιβαστηκε ποτε με κανενα αρχοντα οι οποιοι τον πολεμησαν λυσσαλεα μεχρι το τελος της ζωης του

Ανώνυμος είπε...

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΒΛΕΠΩ ΠΟΛΥ TRAFFIC ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
ΠΟΝΕΣΕ ΠΟΛΥ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΟΥ.
ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑΝ ΠΟΙΗΜΑΤΑΚΙΑ.
ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ...

ΕΙΝΑΙ ΛΥΠΗΡΟ ΠΩΣ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΟΥ ΚΥΡ ΣΠΥΡΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΤΟΝ ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΑΦΕΝΕΙΑ ΜΙΛΟΥΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ.
ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΒΡΥΧΩΝΤΑΙ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ.

Ανώνυμος είπε...

στήν κέρκυρα οι κουμουνιστές όλοι των γνώριζαν το στινα,αλλά από κανέναν δεν έπαθε τίποτα,ούτε διωγμούς ούτε δολοφονικές επιθέσεις.κανείς δεν ασχολειτο μαζί του ,αλλωστε πως να ασχοληθεις με ενα ατομο που καθε μηνα αλλάζε και πολιτικο χώρο.ανεμοδουρας σαν και σενα